התפתחות בתוך העסק

בניתם לכם מותג שרץ יפה כבר מס' שנים בודדות, עברתם את מחסום השנתיים הראשונות בהן הרבה עסקים נופלים ולא מצליחים להתרומם, אבל משהו תקוע. זה מרגיש כמו ים רגוע שנשאר מאוזן, אבל משעמם. נכון, אנחנו לא מחפשים יותר מידי גלים סוערים בעסק שלנו, אבל דברים בהחלט צריכים להתרחש כדי שנוכל לעשות קפיצות משמעותיות יותר, בזמנים כמה שיותר קצרים.

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי אמנם יכול להתייחס למס' דברים שונים, אבל בגדול זה המקום אליו אתם צריכים לשאוף בתור בעלים או מנהלי עסק. המחשבה על פיתוח עסקי יכולה להתמקד בהשגת לקוחות חדשים דרך השירותים המוכרים והידועים שאתם מציעים, אבל עם מחשבה שונה על שיווק. כמו כן, פיתוח עסקי יכול להיות מחשבה על פעילויות חדשות לגמרי שמנצלות את יתרונות העסק או המוצר שלכם. בתהליך הזה יתכן שתצטרכו עזרה ממקורות חיצוניים שיעזרו לכם להגשים את המטרות החדשות. לדוגמא אם חשבתם על טכנולוגיה חדשה ואין צוות פיתוח in-house בחברה, תצטרכו להיעזר למשל בחברה כמו Efcom – software development company הישראלית שלקחה חלק בפיתוח מוצרים לתעשיות רפואיות, בטחוניות ועוד…

סדר ארגוני

זה יהיה מוטעה לחשוב שאם הכל מתפקד, אין צורך לבדוק. מומלץ אחת לכמה זמן לבדוק את ההירארכיה בחברה, התנהלות העובדים והמנהלים ולהיות מעודכנים בהכל. באמצעות סדר שכזה נוכל לגלות עובד לא מרוצה, עובד לא מתפקד, מנהל שלא מאציל את הסמכויות שלו כראוי ועוד כשלים כאלה ואחרים. לפעמים הדברים האלה לא בולטים אבל בהחלט עלולים להתפרץ מתישהו, וזה יהיה בזמן הכי לא נח. קחו לכם את הזמן ותתרעננו במה קורה מתחתיכם.

לאן הולך הכסף?

זו לא תהיה הפעם הראשונה שאנחנו מדברים בבלוג הזה על מעקב אחר הוצאות והכנסות בעסק, אבל חשוב לרענן את הדבר הזה פעם נוספת. תבקשו להתעדכן לעיתים קרובות על הספקים שלכם וכל הוצאה שמתנהלת. נכון, זה לא השלב המשמעותי בהתפתחות העסק אבל הוא בהחלט דבר משלים לכל תהליך שתלכו בו. עסק שמתנהל באחריות לגבי ההוצאות שלו הוא עסק שיוכל להתפתח בצורה טובה יותר.