פייסבוק ועסקים

כאשר הפייסבוק נכנס לחיינו הוא הוכרז כבזבוז הזמן האולטימטיבי, אך בסופו של דבר הרשת החברתית הפכה להיות זירה שכולם מחוברים אליה, מתקשרים אחד עם השני ומשתפים דברים שונים. השירות ניתן חינם ולקח לנו קצת זמן להבין שאנחנו, המשתמשים, הם בעצם המוצר אותו פייסבוק מוכרת למפרסמים. היום פייסבוק הוא עובדה קיימת ויש לה כמות משתמשים אדירה אשר הפכה אותה לזירה שיווקית השווה זהב. אז כיצד עסקים קטנים יכולים להשתמש בפייסבוק על מנת לייצר מכירות? להלן כמה טיפים להתנהלות עסקית בפייסבוק, התנהלות אשר בסופו של דבר תגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולמוצריו, דבר אשר מייצר מכירות.

טיפ ראשון – תוכן איכותי ובעל ערך

יש לכם עסק ואתם רוצים למכור, אם כך מה תעשו? תציפו את דף הפייסבוק בפרסומות למוצרים או לשירותים שלכם? זה אולי נראה לכם הגיוני אך בסופו של דבר הגולשים לא אוהבים לראות את הפיד שלהם מוצף בפרסומות וזה עלול לגרום להם להפסיק לעקוב אחר הדף שלכם. חשוב שתציעו לגולשים תוכן אמיתי שיש לו ערך. למשל אם אתם מוכרים מצרכי מזון, אל תפרסמו אותם סתם, הציגו מתכונים וטיפים לשימוש הכוללים את אותם המוצרים.

טיפ שני – שימוש בתמונות

העין יוצרת את ההתרשמות הכי חזקה ולכן חשוב להתשמש בתמונות איכותיות ומעניינות אשר יעניינו את הגולשים וישבו את תשומת ליבם. שימו לב שאם אין לכם תמונות משלכם ניתן למצוא תמונות איכותיות באינטרנט המותרות לשימוש חופשי או לרכוש תמונות ממאגרי תמונות.

טיפ שלישי – אל תציפו

בוודאי שקידום העסק שלכם בוער לכם בדם 24 שעות ואתם רוצים תמיד להשיג את תשומת לב הגולשים. יש לכם מוצרים רבים שאתם רוצים לקדם אבל אם תציפו את הגולשים בפוסטים כל שעה זה פשוט יטריד אותם ושוב הם ינטשו את הדף שלכם. פעמיים או שלוש פעמים בשבוע זה בדרך כלל מספיק ואין צורך ביותר.

טיפ רביעי – כיבוד החוקים והמדיניות של פייסבוק

לא אחת שמענו על דפי פייסבוק שנחסמו, דבר אשר עורר זעם רב בקרב מפעילי הדף. האמת שלפעמים אנו שוכחים שפייסבוק הוא אינו מקום ציבורי כפי שנראה אלא עסק פרטי הקובע את תנאי השימוש שככל הנראה אף אחד מכם לא קרא. כאשר מדובר בדף עסקי חשוב מאוד לדעת מהם כללי המשחק ולהיזהר מדברים שאסור לעשות כי הם עלולים לגרום לחסימת הדף. למשל עידוד שיתוף באמצעות תחרויות נושאות פרסים הוא דבר בעייתי אשר נאסר על ידי פייסבוק. ברור מאוד מה תרצו לעשות זאת אך פייסבוק אינה מקבלת זאת.

טיפ חמישי – ניהול דף מקצועי

אם יש לכם עסק מוטב שתתרכזו בניהול העסק וקידומו ולא בפעילות בפייסבוק. איני אומר שאין להפעיל דף בפייסבוק, בדיוק ההפך; פעילות בפייסבוק היא דבר מומלץ אך רצוי להפקיד את הדף בידי ניהול מקצועי אשר ידע להשיג את התוצאות הטובות ביותר.