החשיבות של שילוט לעסקים

כל עסק משתמש בשילוט עד כדי כך ששלטים לעסקים נתפסים כדבר מובן מאליו. כל עסק חייב אותם אבל לפעמים אנו מתנהלים באופן אוטומטי ולא מקדישים מספיק תשומת לב לשלטים ובוחרים אותם לפי קריטריונים לא נכונים. אז בואו ננסה להבין מדוע שילוט לעסקים הוא דבר כל כך חשוב?

ראשית כל השלטים משרתים את אחת המטרות החשובות של העסק והיא לבלוט מעל עסקים אחרים. נכון שלבלוט מעל העסקים האחרים זו תורה שלמה והרבה יותר מהשאלה למי יש את השלט הכי גדול, אך בהחלט השלט לעסק הוא אחד האמצעים. השילוט לעסק הוא חלק מהמראה העיצובי הכללי של בית העסק או המשרד. יש לבחור אותו מתוך מחשבה עיצובית העושה שני דברים בו זמנית: הדבר בראשון הוא להתאים אותו לעיצוב הכללי של העסק ואילו הדבר השני הוא להתאים אותו לדרישות המיתוג של העסק. על מנת להסביר את עניין דרישות המיתוג אשאל אתכם שאלה רטורית – האם משרד עורכי דין ישים של נאון מנצנץ בכניסה? כנראה שלא…

שילוט לעסק הוא סימן בולט לצורך זיהוי העסק, אך הוא גם צריך להיות מוכר ומזוהה עם העסק, לכאן נכנס תחום המיתוג. קחו לדוגמה את אחד השלטים המפורסמים ביותר בעולם, האות האנגלית M המזוהה עם מק׳דונלדס. שלט זה מזוהה כל כך חזק עם המותג וגם נראה למרחקים ובכך מסייע לכולם למצוא את העסק.

בעזרת השלט לעסק ניתן לבטא את הלוגו והסלוגן הפרסומי של בית העסק. היום עסקים לא יכולים להסתפק בשלט בסגנון ״כהן, דויד ובניו בע״מ״. על מנת לפרסם עסק יש צורך בשלט עם לוגו ושם מסחרי. מלבד מקרים מעטים, בדרך כלל שם הבעלים ממש לא רלוונטי.

קיימים סוגים שונים של שלטים, העושים שימוש בטכנולוגיות שונות. לפעמים בעלי עסקים באים מנקודת המוצא של מה הכי יפה ומה הכי משתלם. שאלת המחיר היא משנית וגם שאלת היופי היא לא בדיוק בעלת תשובה אבסולוטית. זוכרים את דוגמת שלט הנאון למשרד עורכי הדין? ובכן מה שיכול להיות יפה למסעדה סינית לא בהכרח מתאים לרופא שיניים או חברת ביטוח. מי שמחפש שלט לעסק חייב להשתמש בשלט המבטא יפה את האופי האמתי של העסק.