הקפיצה מרעיון לעסק של ממש

לרבים מאיתנו צץ פתאום איזה רעיון לעסק; לפעמים זה רעיון חדש של משהו שלא חשבו עליו שפתאום מבזיק להם בראש, במקרים אחרים זה רעיון המתבסס על זיהוי הזדמנות עסקית כמו מחסור בשירות במקום מסוים. אבל למען האמת רוב האנשים נותנים לרעיון הזה פשוט לחלוף בראשם, בדיוק כפי שהוא בא כך הוא גם ילך. אבל לעומתם ישנים אנשים בעלי אופי יזמי; אנשים אשר נדלק להם איזה ניצוץ בראש או אולי בבטן ויש להם מספיק דמיון בשביל לראות את הפוטנציאל ומספיק חזון בשביל להוציא אותו אל הפועל.

אז מדוע לא כל אדם הוא בעל אופי יזמי? מסבר שיזמות דורשת מספר תכונות אופי חשובות. שאלנו כמה אנשים מעולם העסקים לגבי תכונות האופי שעזרו להם להביא אותם למקום שהם נמצאים בו היום; קיבלנו תשובות שונות, אך מילה אחת חזרה על עצמה בכל התשובות – תשוקה.

נראה שיותר מכל יזם מצליח צריך תשוקה שבוערת בעורקיו הדוחפת אותו להגשים את הרעיון ולהצליח. יש המתארים את זה ממש כמו תחושה של פרפרים בבטן בשעה שהחלום שלהם מתחיל לקרום עור וגידים. אותה התשוקה היא כמו ניצוץ חיים הדוחף את היזם לקום בבוקר ולהשקיע את כל האנרגיה שלו בפיתוח העסק. אך אותה אותה התשוקה גם סוחפת אחריה אנשים אחרים ההולכים אחריו וזה דבר חשוב מאוד, במקרים רבים ההתחלות הן קשות ויש צורך בצוות נאמן שילך אחרי היזם גם כשקשה.

תכונה שנייה שהזכירו יזמים היא גמישות וראש פתוח. הרבה מאוד יזמים הסבירו לנו שלא תמיד העסק שהם הקימו הלך בכיוון שעליו הם חשבו בהתחלה. זה לא אומר שהם נכשלו או שהרעיון שלהם לא היה טוב. אבל במקרים רבים יש להתאים את העסק לנסיבות או להזדמנויות עסקיות שצצות וכך העסק מקבל כיוון מעט שונה מהכוונה המקורית של היזם. לא חסרות דוגמאות לחברות שהתחילו בכיוון מסוים אך במהרה אימצו קו שונה והפכו לסיפור הצלחה. דבקות במטרה היא דבר טוב אך היא אינה פותרת את היזם מלפתוח את עיניו ולתור אחר הזדמנויות חדשות.

קיבלנו עוד תשובות מעניינות אבל לסיום דווקא חשבנו להעלות שאלה עבורכם; האם תכונות היזמות הן תכונות ש ״או שיש לך את זה או שאין לך את זה״? או שכל אחד בעזרת אימון והדרכה יכול לעשות את הקפיצה מרעיון לעסק קיים?