בלוג

חשיבות השיווק הדיגיטאלי

כאשר האינטרנט מגיע לכל קצוות תבל ומיליארדי אנשים מחוברים אליו; כאשר הוא נמצא אצלנו בבית אף גם בטלפון הנייד; ברור שאנו לא יכולים להתעלם מהפוטנציאל השיווקי שלו. האמת שאין כאן שום דבר חדש, זה היה ברור גם לפני 20 שנה אך לא יכולנו לשער עד כמה. אם פעם האינטרנט היה משהו של גיקים היום אפילו הסבתא מחוברת. אז גם גדלנו מבחינת מספר המשתמשים; גם התרחבנו מבחינת שונות המשתמשים וגם קיבלנו התפתחויות טכנולוגיות חדשות – בקיצור עולם האינטרנט של היום הוא אינו אותו עולם שהכרנו פעם. שיווק דיגיטאלי הוא דבר חשוב מאוד אך בכדי לעסוק בו, או מנקודת המבט של העסק שלכם מוטב להגיד בשביל ליהנות מפרותיו, יש להכיר אותו לעומקו, לאורכו ולרוחבו.

שיווק דיגיאלי הוא תחום הדורש מקצוענות

לפני 30 שנה אירוע שהיה מתרחש בבוקר היא עושה את הכותרות במהדורת החדשות של שמונה בערב ובעיתון של יום המחר. אך התקשורת הדיגיטאלית עובדת בצורה אחרת לגמרי והיא מאופיינת במהירות רבה. כל אירוע נדחק מיד מהכותרות עם האירוע הבא וכך גם הקמפיינים השיווקיים צריכים להשקיע מאמצים בשביל להישאר רלוונטיים בין עמוס המידע ותחת תנאי המהירות של הרשת. אנשי השיווק חייבים להיערך בהתאם ולהתאים את עצמם למהירות העסק.

באינטרנט אתם חשופים לרב תרבותיות ברמה גבוהה מאוד. לכל אחד יש את אתרי האינטרנט החביבים עליו, אתרי החדשות והרשתות החברתיות. עדי כדי כך שהוא מתקשה להאמין שיש גם אתרים אחרים בעלי פופולריות גבוהה מאוד ורשתות חברתיות אחרות שהוא אינו מכיר. מי שעוסק בשיווק דיגיטאלי חייב להבין את הרב תרבותיות ואת האתרים השונים על מנת לערוך את הקמפיין במקום הנכון.

כולם מכירים את נושא הויראליות וזהו החלום הרטוב של כל עסק. כל אחד היה רוצה היה קמפיין פרסום שיהפוך לויראלי ויקבל הרבה שיתופים ברשתות החברתיות. בשביל שזה יקרה יש צורך בהרבה מאוד תחכום ולפעמים גם רמות גבוהות של מניפולציות. לא תמיד אש הויראליות מתלקחת בעצמה, לפעמים צריך לתת לה דחיפה קטנה.

שיווק דיגיטלי טומן בחובו הרבה פוטנציאל עבור העסק שלכם אך בשביל לנצל את מלו הפוטנציאל ולהישאר cost effective יש לעבוד עם אנשי המקצוע אשר מכירים היטב את האינטרנט.