טעויות המדיה הדיגיטאלית שעושים עסקים רבים

כל עסק חדש בוודאי מודע ליתרונות ולחשיבות של האינטרנט; הרי כולנו חיים באותו עולם דיגיטלי שבו מחפשים הכל בגוגל. אך למרות ההבנה של החשיבות, אנו עדיין רואים שעסקים רבים מתנהלים בצורה חובבנית בכל הנוגע למדיה הדיגיטלית ופשוט מנסים לנהל אותה בעצמם. על פי הניסיון שלי גם בעסקים וגם בשיווק דיגיטאלי אני ממליץ להפקיד את הנושא בידיים של אנשי מקצוע בעלי ניסיון בשיווק דיגיטלי.

כאשר אתם מקימים עסק אתם צריכים להקדיש את מרב תשומת הלב לניהול העסק. ישנם צרכים של ניהול שוטף; חזון אסטרטגי ופיתוח העסק; פתרון בעיות; השגת לקוחות וכו׳. האינטרנט והמדיה הדיגיטלית הם אמצעים אשר עוזרים לכם לפתח את העסק ולהגיע לשווקים חדשים אך אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות את העבודה הזו בעצמכם. אמנם מומלץ שתהיו מעורבים אבל את העבודה עצמה יש להפקיד בידי מומחים למדיה דיגיטלית.

הטעויות הנפוצות שעושים עסקים חדשים בתחום המדיה הדיגיטלית

  1. בניית אתר חובבני – הרבה פעמים בעלי עסקים מגיעים עם הגישה של כל אחד יכול לבנות אתר אינטרנט והם בונים בעצמם או מבקשים מאיזה אחיין צעיר שהוא ״תותח במחשבים״. אבל יש אתר ויש אתר מקצועי וזה לא אותו הדבר. אתר חובבני אשר בדרך כלל בנוי על פי תבנית קבועה מראש אינו מתאים במאת האחוזים לצרכים של העסק ובמקרים רבים יש בו תקלות או איטיות, דברים המרחיקים לקוחות.
  2. אי אפיון הצרכים – עסקים רבים קופצים לבניית האתר מבלי לאפיין את הצרכים שלהם מהאתר ומבלי לתת את תשומת הלב הדרושה לקהל המטרה. האתר צריך לפנות לקהל הרלוונטי עבורכם וזה לא מספיק שהוא יראה טוב. צריך לאפיין היטב את הצרכים לפני שמקימים את האתר עצמו
  3. עבודה לא נכונה ברשתות החברתיות – בדיוק כמו שמקימים אתר בין לילה כך גם מקימים דף פייסבוק בלי הרבה מחשבה ומרגישים כאילו עשיתם את שלכם בתחום הרשתות החברתיות אחרי שקיבלתם לייקים מחברים. האמת שזה נושא יותר מורכב ובכלל לא בטוח שהדף משיג עבורכם תוצאות. ישנן רשתות חברתיות רבות מלבד פייסבוק וצריך להתאים את מאמצי השיווק ברשתות החברתיות לקהל היעד בעל הפוטנציאל להפוך ללקוח שלכם.

 

לסיכום, אם אתם רוצים לשלוט במידה הדיגיאטלית בצורה אפקטיבית אשר מביאה תוצאות אופטימליות והחזר השקעה, יש לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע!