מעקב אחר הוצאות והכנסות בעסק

כשיש לכם עסק, בכל תחום שהוא ולא משנה אם קטן, בינוני או גדול, אם תרצו להמשיך ולהתפתח אתם חייבים לשמור על מעקב בכל נושא קטן בעסק. קל מאוד ללכת לאיבוד בין המספרים, הספקים, הלקוחות, העובדים והמשימות ולכן מומלץ להיות מסודרים ולעקוב מההתחלה.

המעקב אולי החשוב ביותר הוא מעקב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק. נכון שיש רואה חשבון שמטפל ברוב העניינים הכספיים וכך גם הנהלת החשבונות, אך אתם חייבים לעקוב במקביל.

פעם נאמר לי משפט חכם מאוד בנוגע לחשבון בנק של העסק – "זה שהחשבון שלך בפלוס לא אומר שהרווחת החודש". חשבון בנק בפלוס זה דבר חשוב בפני עצמו ומעיד על יתרונות אחרים שלך ושל ניהול העסק, אך אנחנו נוטים לבלבל בין השניים ולהשליך דבר אחד על השני. ההמלצה שלנו היא לנהל קובץ פשוט למדי שמכיל בתוכו את ההוצאות וההכנסות – הקבועות והמשתנות. מידי חודש נוספת לנו הוצאה לא מתוכננת כלשהי, וכך גם מידי פעם לקוחות עוזבים לצערנו, או פרוייקט כלשהו הגיע לסיומו וקיבלנו את כל הכסף. עם מעקב פשוט ונכון נוכל לעקוב אחר הדברים האלה ואף לתכנן היטב את ההוצאות, המשכורות ותחזיות קדימה.

רווח