בלוג

עסקים הפונים לקהל של ילדים ונוער

ישנם עסקים אשר קהל היעד שלהם הוא ילדים ונוער. כלומר אלו עסקים המוכרים מוצר או שירות אשר מיועד לשימוש בטווח הגילאים של ילידם ונוער. לצורך הדוגמה זה יכול מגזין נוער שבועי, אפליקציה לילדים או אולי אפילו קייטנה. כן בהחלט זהו עסק לגיטימי ואף יכול להיות רווחי מאוד. שוק הילדים והנוער הוא שוק ענק, אמנם יש לו מאפיינים מיוחדים אך זהו בהחלט שוק בעל כוח צרכני.

הקמת עסק הפונה לשוק זה דורשת חשיבה קצת שונה, הן מהבחינה של האסטרטגיה השיווקית אך גם מבחינת ענייני רישוי הקשורים להקמה ותפעול של העסק. על מנת להסביר את הנקודות החשובות אשתמש בדוגמה של הקמת קייטנה לילדים ונוער.

ניהול קייטנה הפן הכלכלי

קייטנה כמו כל עסק אחר נדרשת להשיג הצדקה כלכלית, כלומר היא צריכה לייצר רווח משתלם לבעלי הקייטנה. כמו בכל עסק, המנהלים מחפשים איך לחסוך בהוצאות. ברמת העיקרון חיסכון בהוצאות הוא בהחלט דבר לגיטימי אך קייטנה הופכת את החיסכון להוצאות להרבה יותר בעייתי. לדוגמה אתם יכולים לחסוך בהוצאות באופן הבא: במקום ביקור בברכת השחייה כל יום, רק פעם בשבוע; במקום ארוחה איכותית, להסתפק בשוקו ולחמנייה; במקום ביקור בגן החיות, ביקור בפינת החי השכונתית… אני חושב שהבנתם את הרעיון, חיסכון בהוצאות יכול לפגוע באיכות הקייטנה ובאטרקטיביות שלה בעיני הילדים. כך מקומכם יכול להידחק לאחור בשוק התחרותי.

ניהול קייטנה הפן השיווקי

קייטנה הפונה לילדים ולנוער מציבה אתגר שיווקי; מצד אחד זוהי קייטנה עבור ילדים ונוער והיא צריכה להיות אטרקטיבית מספיק על מנת שיבקשו מהוריהם לשלוח אותם לקייטנה. אך מהצד השני היא צריכה להיות גם אטרקטיבית בעיני ההורים שלא תמיד רואים את הדברים באותה נקודת מבט. ההורים לוקחים בחשבון דברים שהם קצת מעבר לחוויות שמבטיחה הקייטנה כמו למשל העלות והבטיחות שמקבלת משקל מאוד חזק. כל הורה רוצה להיות בטוח שהילד יחזור בריא ושלם מהקייטנה. מסיבה זו על האסטרטגיה השיווקית של הקייטנה לצאת במסרים המדברים גם אל ההורים וגם אל הילדים.

ניהול קייטנה – אישורים ותקנים

בשביל להפעיל קייטנה יש צורך במגוון אישורים ויש מערכת שלמה של חוקים ותקנות החלים על מפעלי הקייטנה על מנת להבטיח את שלום הילדים. מלבד האישורים הרגילים לצורך ניהול עסק יש צורך באישורים של משרד החינוך, משרד הבריאות ועד רשויות.