פלאיירים – האמנם ערוץ שיווק שחלף מן העולם?

כל עסק צריך פרסום וישנם אינספור ערוצי פרסום בהם ניתן להשתמש, מעיתונות וטלוויזיה ועד רשתות חברתיות. כמובן שלא כל עסק יכול להרשות לעצמו פרסום בטלוויזיה ובטח שלא כל עסק צריך פרסום בטלוויזיה. שיווק עסק נעשה באמצעות אסטרטגיה שלמה הלוקחת בחשבון הכל, החל מהמסרים השיווקיים, דרך קהל היעד והאמצעים בעזרתם יועבר המסר. כמובן שלכל עסק יש צרכים שונים לגמרי.  אך האם בין כל ערוצי הפרסום הטכנולוגיים של היום עדיין יש מקום לשיטה הישנה של חלוקת פלאיירים?

מסתבר שפלאיירים שומרים עדיין על נתח שוק נכבד, יעידו על כך בתי הדפוס הרבים הפזורים בכל רחבי הארץ ומידי יום מקבלים הזמנות לפלאיירים רבים. עיקר הביקוש לפלאיירים נובע מעסקים מקומיים הפונים לקהל לקוחות באזור גאוגרפי מצומצם – כמו למשל מעדנייה, גן ילדים פרטי או מכבסה הפונים לקהל השכונתי. פרסום בעיתון, אפילו אם זה העיתון המקומי של העיר, אינו משתלם עבור עסקים אלו. הסיבה לכך שתמחור הפרסום בעיתון נעשה לפי מספר הקוראים שיש לעיתון, אך מבחינת אותם העסקים מעניינים רק תושבי השכונה שהם אחוז קטן מקוראי העיתון. במקרה שכזה הפלאיירים הם כלי פרסום אפקטיבי מאוד, ניתן להפיץ אותם בקלות לתושבי השכונה וליהנות מפרסום מקומי זול.

פלאיירים משרתים היטב פרסום לקהל לקוחות מקומי אך ישנה גם חשיבות לדרך ההפצה. שיטת ההפצה המומלצת כאשר רוצים להגיע לקהל השכונתי היא באמצעות חלוקת פלאייירים בתיבות דואר. כאשר אתם מפיצים פלאיירים בתיבות דואר אתם יודעים בוודאות שהיא מגיע לתושבי השכונה שהם קהל הלקוחות שאתם רוצים.

מבחינת העלויות, הדפסת פלאיירים אינה נחשבת לדבר יקר והיא זולה יותר מערוצי שיווק אחרים. גם ההפצה אינה יקרה, במיוחד כאשר מדובר בערים בהם התושבים גרים בבניינים בהן ישנן משפחות רבות; בתוך דקה ניתן לשים פלאייר בכל אחת מתיבות הדואר.

לסיכום, פלאיירים הם באמת דבר שיש לקחת בחשבון כאשר אתם רוצים לפרסם את העסק. אך זכרו שזהה לא סתם להדפיס ולחלק. יש לעצב פלאיירים בחכמה המעבירים את המסרים השיווקיים בצורה יעילה ומקשרים אותם לעסק שלכם. אתם רוצים שהפלאיירים ימשכו את תשומת הלב של הלקוח ויגרמו לו להגיע אל העסק שלכם. איך עושים זאת? זה כבר נושא אחר.